¿Qué dicen de Formientu?

Son munchos los y les autores y críticos lliterarios que tienen falao de la revista Formientu dende la so fundación. Equí recoyemos delles de les sos afirmaciones:

Para seguir la evolución literaria de lo más nuevo en asturiano resulta imprescindible Formientu, la que dirige desde hace ocho años Inaciu Galán (Xixón, 1986)

Antón García (Editor, escritor y críticu)

La revista Formientu constituye una formidable plataforma de difusión de la literatura más joven escrita en asturiano. Una publicación que es una excelente vara de medir de la literatura hecha en casa, el testimonio subrayado de una generación.

Lauren García (Escritor y críticu)

Si editar una revista ye siempre un llabor difícil, pol costu económicu y de trabayu que supón namás compensaos pol apueste y la querencia personal de los que la promueven, inda más complexo ye qu’esa publicación se sobreponga a toles torgues que-y plantega’l pasu del tiempu, superviviendo a los años y al posible cansanciu qu’amenaza a cualquier proyectu tan condicionáu al valiente voluntarismu.
Ye por eso de destacar, y digno de felicitar, que nada menos vaiga una década dende que salió a la cai’l primer númberu de Formientu. Revista de lliteratura mui moza, publicada por Xareos! Xestión Cultural y dirixida y coordinada pol escritor Inaciu Galán. Catorce númberos lleva publicaos dende entós -dos d’ellos de calter monográficu: el númberu 2, Especial de Narrativa Moza, y el númberu 3, de Lliteratura erótica-, faciendo por que vean la lluz los testos d’aquellos autores que tán empezando y inda tienen la mayor parte de la so producción inédito.

Vanessa Gutiérrez (Escritora, periodista y crítica)

Formientu, que busca dar lluz a la obra de los autores más mozos de la lliteratura asturiana, dando a conocer a les nueves promeses de les nueses lletres.

Revista BiblioAsturias

Yê verdadeiramiênte ũa revista antersante qu’amostra que la lliêngua sta viva na mucidade couźa que pûode parcer de l’outru mundu pra quiên nun sabe, mas nun yê ! Aquestas couźas son de las mellores purque renuvéla la nuôssa lliteratura y maneira de ler y vé’l mundu. Parabiênes a Formientu !!!

Tiégui Alves (Escritor de Miranda de l Douro)

Por un feliz acaso, chega ás nosas mans o 14º exemplar dunha revista literaria asturiana, feita co esforzo persoal e económico dun numeroso grupo de persoas que cren no futuro da súa terra e da súa cultura. A publicación periódica ten nome ben bonito, moi ilusionante: é Formientu (Revista de lliteratura mui moza)

Xoan Carlos Barcia Bouzas (Profesor y periodista gallegu)

Con too y con ello, Formientu va faciéndose mayor y meyor a cada nuevu pasu: l’aciertu del diseñu, la mesura y la escoyeta de los materiales, el procuru a la hora de distribuir la tipografía, la modulación de los colores faen que la publicación, modesta, seya al empar digna y durable, y les errates, anecdótiques.

Si creyere na reencarnación y tuviere la fortuna de renacer n’asturianu col vezu y la zuna d’escribir nesta llingua, camiento que daría los mios testos a Formientu. Sedría una mui bona carta de presentación. Demientres, miraremos nesi espeyu l’alendar de la reciella, nosotros, los que vamos pa vieyos, que non pa clásicos.

Pablo Rodríguez Medina (Escritor y críticu)

Formientu permite averanos a la producción de dalgunos de los poetes más representativos d’esti periodu. Dende’l númberu primeru alcontramos autores que muestren la calidá ya la constancia que-yos concede güei l’axetivu d’indispensable (al casu vienen Ana Vanessa Gutiérrez, Héctor Pérez Iglesias…)

Xosé Bolado (Escritor y críticu)

O día 2, á la una de a meyodiada, asistié en a biblioteca de o Campus del Milán, d’Uviéu, á la presentazión de o lumero 2 de a rebista literaria Formientu, adedicato en ista ocasión á os narradors más chóbens. Dimpués de leyer as fuellas de a rebista, soi zierto que a narratiba en luenga asturiana tien guarenziata la suya continidá en o tiempo e que Inaciu Galán e tota ista catupla de chóbens escritors cadiellos ban á estar de seguro o relebo chenerazional nezesario asinas como a empreñatuara que faiga puyar a masa –a cantidá e tamién as cualidaz- de a literatura feita en dito idioma.

Chuse Inazio Nabarro (Escritor n’aragonés)

Con ‘Formientu‘ falamos d’una revista abierta de forma especial a los escritores más mozos; quier ser un llugar d’alcuentru colos nuevos talentos y una forma d’esparder la so obra.

Nel primer númberu d’esta publicación, que salió a la cai fai un añu, atopamos dellos autores que queríen ser la carta de presentación d’una nueva xeneración de les lletres asturianes, que nagua por un impulsu como grupu xeneracional.

Enrique Carballeira (Periodista y escritor)

“N’ochobre del 2006 apaez el primer exemplar de la revista Formientu, revista de lliteratura mui moza, dirixida por Inaciu Galán y González, qu’hasta l’añu 2015 diba sacar a la cai un total de trece númberos. Collaboraron nesta iniciativa 104 persones (75 homes y 29 muyeres), con aportaciones a la creación lliteraria de cuentu o relatos curtios y poesía n’especial, pero tamién con delles de les sos casi 700 páxines dedicaes a traducciones, teatru, ensayu y crítica o reseñes lliteraries. ”

Llucía Menéndez Menéndez (Investigadora lliteraria)