A poeta d’El Franco volve ás llibreirías con un poemario editao polla Secretaría Llingüística del Navia-Eo da Academia de la Llingua Asturiana

Despós dos relatos de Cua lluz prendida (2005) y as obras llíricas Terra de Pataricos (2007) y Han a ser cinza (2010), Fraga Suárez recoye agora 55 poemas novos nos qu’asoman el dolor y a ironía, el desgarro y a sensibilidá, a compañía y a ausencia, a memoria y el presente. El llibro fai el número 22 da colección Os llibros d’Entrambasauguas, da Secretaría Llingüística del Navia-Eo.

A súa voz poética, úa das referentes na lliteratura actual en llingua eonaviega dibuxa, al ver de Ricardo Saavedra, autor del testo qu’introduce el obra, “a lluz y a solombra, el que se gana y el que se perde, os momentos y os paisaxes memorables”, un viaxe pral que “namás acarrexamos con nosoutros lo esencial, lo que tresforma el recorrido en vida”. A esperiencia nel oficio poético y a esperiencia vital xúntanse nel llibro, según Saavedra, núa “lluita entre el esistencialismo y el vitalismo” unde el “único vencedor nun é ún nin el outro, sinón a propia lluita: el afán d’inmortalidá y compañía que devece por qu’el viaxe s’allargue nel tempo y nel espacio”.

Equipaxe de mao chega ás llibreirías esta semana con un precio de venta al público de 10 euros. Autora y Secretaría Llingüística del Navia-Eo xa tan estudiando as posibilidades de presentación y promoción del poemario pra os próximos meses, dentro das condicióis especiales del contesto sanitario actual.

POEMA DEL LLIBRO

QUERO FALAR del gusto de tar viva
da paz nel sol pousao nesta cuartiya
da rayola que vai siguir bañando
el tarrén esta mesa
condo eu nun teña xa solombra.
Condo naide poda pensar
asomado á ventá
nas veces que la abrín
nomás por escuitar el mundo
intentando
nun perguntarye nada
nun ver más alló
d’esta constatación empírica
de poñer as maos na cara y esperar
el llatido
de saberme aquí neste momento
qu’enche el papel este nicho
resucitador
madera á que m’agarro
salvavidas
perfecta realidá ás trece trenta
d’un día de febreiro na mía casa.